Blog

Vaimne tervis ja tants

Vaimse tervise kuu on minu jaoks äärmiselt oluline aeg. Esiteks seetõtu, et olen terve oma teadliku tööelu töötanud vaimse tervise valdkonnas selle kõige variatiivsemas tähenduses. Samuti näen ma selget suhet vaimsel tervisel ja enda akadeemilisel haridusteel – nimelt ma olen nii professionaalne psühholoog kui koreograaf. Kui esimene kahest tõenäoselt seostub kiiresti kõikidele vaimse tervisega, siis…
Read more

The Art of Movement in the service of bridging

Sigmund Freud’s more unknown quote says – “The ego is first and foremost a bodily ego; it is not merely a surface entity but is itself the projection of a surface” (Freud, 1923). I believe the human body is the physical manifestation of our self. All our life experience is written to our body and…
Read more

Storytelling in Supervision

The intention of stories is most commonly to entertain or educate, but they are also a most typical part of our lives. We constantly retell our daily happenings, experiences of art, and ideas of the world. Some more skilful jugglers of words make the stories look like performances, which is a quick bridge to create…
Read more

Edukas õppeprotsess sisaldab tõhusat tagasisidet

Bill Gates räägib sellest, kuidas õpetajad saavad aasta jooksul (küll USA näitel) väga vähe tagasisidet ja kui, siis napisõnalise “rahuldav”. Ilma tagasisdeta pole aga võimalik areneda. Gates pakub välja idee, kuidas tagasiside tuua igapäevatöösse. Ma ise olen pikemalt mõelnud teemal, kuivõrd toetab tagasiside andmist oskus võtta tagasisidet …

Kaamoseaja fenomenist

Lühidalt. Kaamosele kohaselt. Suhteliselt hiljuti sain aru, et kaamoseaeg on tegelikult üks mõistlikumaid aegasid tööinimese aastaringis. Parim restart kehale ja vaimule. Kui korraks järele mõelda, siis päev on ju järjest lühem, kuni pööripäevani. Mõtlemine või aju lülitab ennast pimeduse saabudes niiehknaa automaatselt välja, va juhul, kui sa teda järjepidevalt just adrenaliiniga ei toida. Seega see…
Read more

1 küsimus superviisorile: Anne Õuemaa

Inspiratsiooni juhile, kuidas väljuda kriisist edukalt. Anne Õuemaa ütleb, et hirm on tunne, millesse ei tohi suhtuda üleolevalt. Kriisijärgset töömotivatsiooni aitab leida nii juhi enda kui töötajate tunnetega tegelemine. Anne annab praktilise näpunäite, kuidas luua meeskonnas jagamiskultuuri. Tegemist on viimase videoga koroonakriisi seeriast. (Mai 2020) Inspiration to the leaders or how to exit the crisis…
Read more

1 küsimus superviisorile: Evelyn Soidla

1 küsimus superviisorile ehk inspiratsiooni kriisist välja tulemiseks. Evelyn Soidla tuletab meelde, et areng algab iseendast ehk see, kuidas sa ise oma tunnete ja mõtetega toime tuled, peegeldub nende peal, kellega sa töötad, olgu siis spetsialisti või juhina. Evelyn on ISCI väljaõpet lõpetav coach ja superviisor. Intervjuu on tehtud toeks juhtidele koroonakriisiga toimetulekuks mais 2020.…
Read more

1 küsimus superviisorile: Karin London

1 KÜSIMUS SUPERVIISORILE: kriisi võib suhtuda kaheti – kas vajuda sügavale auku või leida võimalus arenguks. Karin London on minu kolleeg, superviisor ja konstellöör. Superviisor on töötervise hoidja ja töökultuuri arendaja. Superviisor on eelkõige toeks juhtidele ja teistele inimestega tegelevatele spetsialistidele. Tegemist on teise videoga COVID pandeemia tingimustes, mis on suunatud juhtidele, pakkumaks inspiratsiooni keeruliste…
Read more

1 küsimus superviisorile: Taimi Elenurm

1 KÜSIMUS SUPERVIISORILE: erilised ajad nõuavad inimestelt vastupidavust. Taimi Elenurm on minu kolleeg ja superviisor. Superviisor on töötervise hoidja ja töökultuuri arendaja. Superviisor on eelkõige toeks juhtidele ja teistele inimestega tegelevatele spetsialistidele. Vestlesime Taimiga paar nädalat tagasi, kui COVID piirangud olid rangemad kui täna ja ma küsisin Taimilt, et kuidas saab juht oma meeskonda ebatavalises…
Read more

Supervisioon ja coaching tervishoius

“Tervishoius on tõhusa supervisiooniteenuse tulemiks turvaline ja kvaliteetne teenus patsiendile või kliendile.Tervishoiuvaldkond on sajandeid püsinud hierahilise süsteemina, mis tänapäeval on hakanud tekitama vastuolusid süsteemi siseselt, suhetes patsiendiga või ka kogukonnaga. Vastuolud võivad tekkida alluvussuhete baasil, mitmete erinevate ja kattuvate rollide korral, vajadusest muuta harjumuspärast tegevus- ja rollimudelit, samaaegsest õpetamisest ning õppmisest, õpikäsitluse muutumisest, kuid ka…
Read more